כלים של משתמש

כלים של אתר


זמני_תגובה

על אף שאנו מדברים על משוב “מידי”, יש להתחשב במגבלות המציאות, ולהתאים בהתאם את הציפיות למהירות התגובה של המערכת.

המערכת מגיבה במהירות האפשרית לפונים אליו. בכל זאת, עלולות להיות עיכובים מסיבות שונות בטעינת השאלות ובקבלת משוב לתשובות שהוגשו.

טעינת שאלות

באופן כללי, אנו רגילים לכך שטעינת שאלות היא “כמעט מיידית” (אורכת לכל היותר שניות בודדות), אך לפעמים מסיבות שונות, זמן הטעינה עלולה להארך יותר זמן.

  1. נפח המידע ומהירות קווי התקשורת משפיעים על מהירות טעינת המשימות. חלק מהשאלות, ובעיקר שיעורי ההכנה, מכילים נפח מידע גדול יותר שנשלח מהשרת למחשב.
  2. חלק מהמשימות מכילות גם כליים אינטראקטיבים יעודיים, שלוקחים זמן להריץ במחשב.
  3. עומס על השרת (בעיקר לקראת מועדי הגשה) יכולה לגרום בעיכובים גדולים מהרגיל בהכנת השאלות ובשליחתם אליך.
  4. עומס ברשת עשויה להאריך את זמן הטעינה. בעיה זו שכיחה יותר ברשתות אלחוטיות, אך גם עומס חריג ברשת הטכניוני עלולה להשפיע על תהליך הטעינה.

מהנסיון שלנו, די נדיר שזמן הטעינה עולה על 15 שנויות, אך במקרים נדירים ייתכן שיארך אפילו 60 עד 90 שניות.

המלצות (בהנחה שתהליך הטעינה מתחיל, אם לא ראה תקלות בפתיחת השאלות):

  1. המתן לפחות 30 שניות לטעינה לפני שתאכזב ותנסה שוב לטעון את אותה השאלה.
  2. בדוק אם מופיע הודעת שגיאה ב- Java Console.
  3. במקרה ששאלה מסויומת אינה נטענת, נסה עוד 2-5 שאלות נוספות (כולל מתרגיל אחר), כדי לראות אם הן נטענות במהירות “סבירה”.
    • אם גם השאלות האחרות אינן נטענות:
      1. בדוק אם מופיע הודעת שגיאה ב- Java Console.
      2. בדוק את מצב הבודק בדף הבית (טען שוב את “דך הבית” מהתפרית).
      3. המתן מספר דקות ונסה שוב.
      4. דווח לצוות התמיכה הטכנית.
    • אם שאלות אחרות נטענות בלי תקלות:
      1. נסה את השאלה הבעייתית שוב, והמתן 90 שנויות לטעינה.
      2. בדוק אם מופיע הודעת שגיאה ב- Java Console.
      3. המתן מספר דקות ונסה שוב.
      4. דווח לצוות התמיכה הטכנית.
בדיקת תשובות

גם תהליך הבדיקה, עלולה להיארך יותר זמן מסיבות שונות. לרוב, אנו רגילים לכך שהמשוב מגיע לכל היותר שניות בודדות לאחר שליחת התשובה לבדיקה.

בדיקת התשובות כרוכה בהפעלת תוכניות יעודיות בהתאם לאופי השאלה. גם הגרלת פרמטרים בשאלות כרוכה בהפעלת אותם תוכניות. השרת מריצה את תוכניות אלו בסדר כניסת הבקשות לתור, ועיכובים יכולים לנבוע גם מפנויות קודמות בתור.

  1. יש שאלות שבדיקתם “מסובך יותר” ןתהליך הבדיקה שלהם אורכים יותר זמן משאלות פשוטות.
  2. עומס על השרת (בעיקר לקראת מועדי הגשה) יכולה לגרום לזמני המתנה גדולים יותר לפני שתשובותיך מגיעות לראש התור ונשלחים לבדיקה.
  3. עומס ברשת עשויה להאריך את הזמן הנדרש להעברת התשובה מהמחשב שלך לשרת וכן את הזמן על לקבלת המשוב חזרה מהשרת.
  4. מסיבות לא ברורות לגמרי, יש מקרים בהם המשוב שנשלח מהשרת לא מגיע חזרה אל מחשב המשתמש. ראה: המשוב לא מגיע.

מהנסיון שלנו, די נדיר שזמן הבדיקה עולה על 15 שנויות, אך במקרים נדירים ייתכן שיארך אפילו 60 עד 90 שניות.

המלצות:

  1. על מנת למנוע ניתוקי תקשורת, פתור את השאלות קודם על נייר, והזן את התשובות לתוכנה מייד אחרי טעינת השאלה.
  2. המתן לפחות 90 שניות לאחר שליחת תשובה לבדיקה.
    • ממילא, סגירה מוקדמת לא יבטל את ההגשה אם העיע לשרת, אך אתה עלול להפסיד את המשוב עקב סגירה מוקדמת.
  3. בדוק אם מופיע הודעת שגיאה ב- Java Console.
  4. במקרה של חוסר קבלת משוב, הזן שוב בדפדפן את רשימת השאלות ובדוק אם הציון עודכן (עוזר רק אם שיפרת את הציון).
  5. במקרה של בעיות תכופות כאלו, נא לפנות לצוות התמיכה הטכנית לעזרה.
זמני_תגובה.txt · מועד השינוי האחרון: 2011/05/30 15:11 על ידי techdesk