בעיות בפתיחת השאלות
ישנם סוגים שונים של בעיות בפתיחת השאלות:
-
-
-
-
-
-
אנא נסו להעזר בדף זה לאיתור ותיקון התקלה לפני שאתם פונים לעזרה של צוות התמיכה הטכנית.
לפני הפנייה לצוות התמיכה הטכנית, ראה גם Java Console ושלח את הודעות השגיאה (אם יש) משם יחד עם תיאור מלא של התקלה. אנא ציינו במכתב:
שם ומספר הקורס
מספר תעודת זהות
תיאור התקלה
מה רואים בזמן הטעינה
באיזה שלב נעצר התהליך
אילו שאלות ניסית לפתוח
אילו הודעות שגיאה הופיעו
סוג המחשב, וסוג מערכת ההפעלה
שם הדפדפן ומספר גירסא
מקום העבודה, סוג חיבור האינטרנט, ושם ספק האינטרנט
העתק של תוכן ה- Java Console לאחר נסיון הטעינה
החלון הקופץ אינו מופיע
דפדפנים מודרנים, סרגלי כלים שונים, ותוכנות ביטחון מחשב יכולים לחסום פתיחת חלונות קופצים (popup windows).
בחלק מהדפדפנים מופיעה הודעה מיוחדת כאשר נחסם חלון קופץ.
יש לברר אילו תוכנות במחשב שלך חוסמות חלונות קופצים ולשנות את ההגדרות כך שיאפשרו פתיחת חלונות נוספים על ידי האתר mathnet.technion.ac.il.
ליקטנו למטה בעזרת גוגל הנחיות למספר דפדפנים ותוכנות.
הוראות לדפדפן אקספלורר של מיקרוסופט Microsoft Internet Explorer
הוראות לדפדפן פיירפוקס של מוזילה Mozilla FireFox
הוראות לדפדפן כרום של גוגל Google Chrome
הוראות לדפדפן ספארי של אפל Apple Safari
הוראות ל Norton Internet Security
שונות
סינון אתרים
ספקי אינטרנט בעלי “סינון אתרים” כמו אינטרנט רימון עלולים לחסום את העבודה שלכם במתנט.
במידה ונתקלתם בתקלות בפתיחת שאלות במערכת, וספק האינטרנט מסנן אתרים - יש לפנות לתמיכה הטכנית של ספק האינטרנט ולבקש שיפתחו לכם גישה מלאה לאתר mathnet.technion.ac.il כולל ל port 4178.
גם תכונות לסינון אתרים או לאבטחת המחשב המותקנים על המחשב יכולים לחסום גישה מלאה למתנט.
החלון הקופץ נשאר כולו אדום
הרקע האדום לחלון הקופץ נקבע על מנת לאפשר זיהוי תקלות בהפעלת Java.
במידה ו- Java אינו מותקן, או שקיימת תקלה בהתקנה, או שהפעלת Java חסומה על ידי הגדרות במחשב, החלון הקופץ ישאר אדום.
אנו ממליצים לבדוק את מקור התקלה כדלקמן:
-
-
במידת הצורך, בדוק הגדרות הביטחון בדפדפן.
-
החלון הקופץ נשאר כולו אפור או סרגל הטעינה הכחול נתקע
סוג התקלה:
החלון הקופץ הופך לאפור אחרי ש- Java מתחיל לרוץ.
במידה והחלון נשאר אפור ולא מופיעה שאלה, ישנה בעיה בטעינת התוכנה או בתקשורת מול השרת.
כאשר סרגל הטעינה הכחול נתקע, זה סימן שתהליך טעינת השאלה לא הצליח.
שיטת בירור מהות התקלה:
בדוק שאלה אחרת, על מנת לברר אם הבעיה בשאלה המסויימת או כללית יותר.
-
חפש הנחיות לפתרון הבעיה למטה, ופנה לצוות
התמיכה הטכנית לפי הצורך.
בעיות כלליות:
בעית גישה של התוכנה לשרת:
ספק אינטרנט מפריע לתקשורת בין התוכנה לשרת:
מספר משתמשים של חברת Triple-C אינם מצליחים לפתוח הרבה שאלות, אך מצליחים דרך ספקי אינטרנט אחרים, וכן דרך נקודה חמה של הטלפון הנייד. כנראה ספק האינטרנט מפריע לתקשורת בין המחשב לשrת המתנט. משתמשים של ספק זו טרם הצליחו לגרום לספק לבדוק ולתקן את הבעיה. הפתרון המוצע הוא להתחבר דרך ספק אינטרנט אחר.
עותק משובש של סרגל המתנט במטמון (cache) של ה- Java.
בעיות אם שאלה מסויימת:
תקלת תקשורת הקשורה לשאלה:
אי המתנה מספקת לטעינה:
תקלה ביצור השאלה בשרת:
לפעמים, עקב טעות אנוש, שאלה משתבשת - ולא ניתן לטעון אותה.
לפני דיווח על חשש כזה, אנא המתן לפחות רבע שעה, ונסה שוב.
-
תקלה לאחר שסרגל הטעינה הכחול נעלם
סרגל הכלים הכחול נסגר בסיום טעינת השאלה.
כאשר השאלה אינה מופיעה, זה סימן לתקלה בעיבוד הנתונים והצגת השאלה.
בעיות כאלו יחסית נדירות, ובדרך כלל תופיע הודעת שגיאה ב-
Java Console במידה וזה מופעל.
לפי הצורך, הפעל את ה-
Java Console (כולל איתחול הדפדפן מחדש) ונסה שנית.
-
אם מופיעה הודעה על חסרון בזכרון “java.lang.OutOfMemoryError”:
בשאלות שידועות לדרוש “הרבה זכרון” (יותר ממה ש- Java מבקש כברירת מחדל) השרת מבקש שהמחשב יקצה זכרון נוסף.
זו הנחיה מיוחדת שמוגדרת בשאלות בודדות ובמספר שיעורי הכנה בלבד.
לפי הצורך, מוסיפים את ההנחיה לשאלות נוספות (בעיקר אלו עם הרבה תמונות גדולות).
בגירסות ישנות של Java (לפני Java 6 update 10) לא היתה אפשרות לבקש הגדלת הזכרון של ה- Java אלא מהמחשב המקומי.
סרגל מתנט משובש
לפעמים, העותק במטמון (cache) של סרגל הכלים של מתנט משתבש, ומונע טעינה של כל שאלה שתנסו.
הבעיה משאירה רושם ניכר בהודעת ב-
Java Console וניתן לתקן את הבעיה לפי ההנחיות הבאות.
שלבים 1 עד 6 בודקים שאכן זו הבעיה, ותהליך התיקון מופיע החל משלב 8.
-
-
כנס ל- advanced.
לחץ על “debugging”.
סמן את כל האפשרויות ב- X.
ב- Java Console:
לחץ על “X” (לניקוי מטמון התוכנות clear classloader cache)
לחץ על “C” (לניקוי הודעות ישנות clear)
לחץ על “S” (להדפסת מידע על המערכת Show system properties)
נסה לטעון את השאלה. ב- Java Console יופיע המון מידע. במידה ולא תצליח לבד לפתור את הבעיה, מידע זה יעזור לנו באיתור התקלה.
-
חפש שורות (בהפרש של מספר שורות) שבהן כתוב:
javax.imageio.IIOException: Error reading PNG image data
at com.mathnet.itc_client.itc_client.run
בשורה של at יופיע בסוף גם מספר שורה של התקלה, דבר שמשתנה מזמן לזמן בהתאם לשינויים בתוכנת המתנט.
נכון לכתיבת שורות אלו מופיע (itc_client.java:478)
.
במידה ולא מצאת שורות כאלו, שלח את
כל התוכן של ה- Java Console לצוות
התמיכה הטכנית, עם תיאור מלא של הבעיות שלך.
במידה ושורות אלו הופיעו - צריך למצוא את הקובץ המשובש במטמון (cache) ולמחוק אותו.
חיפוש במטמון של ה- Java:
-
בתיקייה “General” חפש את “Temporary Internet Files”.
לחץ על הכתור “View” שם.
בחלון שנפתח החלף את הבחירה של “Show” ל- “Resources” (במקום “Applications”).
חפש קובץ בשם “newbar_math.png”.
לחץ עליו בכפתור ימין ובחר ב- “delete”.
סגור את החלון.
אם לא מצאת במטמון של Java יהיה צורך לחפש במטמון של הדפדפן (ראה למטה).
מומלץ להפסיק את הפעלת אופציות איתורי התקלות של ה- Java.
מחיקה ממטמון הדפדפן
כלים שימושיים לחיפוש ומחיקה ממטמון דפדפנים במערכת הפעלה Windows (אין לנו אחריות על טיב המוצר):
הנחיות לדפדפן מיקרוסופט אקספלורר:
כנס לתפריט “Tools”
בחר ב- “Internet Options”
כנס ל- “General”
חפש “Browsing History” ולחץ על “Settings”
“View Files”
חפש את הקובץ newbar_math.png ומחק אותו.
לדפדפנים אחרים - אין לנו הנחיות, אך נשמח להוסיף בעתיד.