כלים של משתמש

כלים של אתר


השאלות_אינן_נפתחות

בעיות בפתיחת השאלות

ישנם סוגים שונים של בעיות בפתיחת השאלות:

  1. סינון אתרים (אינטרנט רימון, וכדומה)

אנא נסו להעזר בדף זה לאיתור ותיקון התקלה לפני שאתם פונים לעזרה של צוות התמיכה הטכנית.

לפני הפנייה לצוות התמיכה הטכנית, ראה גם Java Console ושלח את הודעות השגיאה (אם יש) משם יחד עם תיאור מלא של התקלה. אנא ציינו במכתב:

  1. שם ומספר הקורס
  2. מספר תעודת זהות
  3. תיאור התקלה
    • מה רואים בזמן הטעינה
    • באיזה שלב נעצר התהליך
    • אילו שאלות ניסית לפתוח
    • אילו הודעות שגיאה הופיעו
  4. סוג המחשב, וסוג מערכת ההפעלה
  5. שם הדפדפן ומספר גירסא
  6. מקום העבודה, סוג חיבור האינטרנט, ושם ספק האינטרנט
  7. העתק של תוכן ה- Java Console לאחר נסיון הטעינה

החלון הקופץ אינו מופיע

  • דפדפנים מודרנים, סרגלי כלים שונים, ותוכנות ביטחון מחשב יכולים לחסום פתיחת חלונות קופצים (popup windows).
  • בחלק מהדפדפנים מופיעה הודעה מיוחדת כאשר נחסם חלון קופץ.
    • לפעמים לחיצה על ההודעה מאפשרת להגדיר את אופן הטיפול בחלונות קופצים מהאתר הנוכחי.
    • אנו ממליצים לבחור ב- “Always Allow Pop-ups from This Site” או אופציה דומה.
  • יש לברר אילו תוכנות במחשב שלך חוסמות חלונות קופצים ולשנות את ההגדרות כך שיאפשרו פתיחת חלונות נוספים על ידי האתר mathnet.technion.ac.il.
  • ליקטנו למטה בעזרת גוגל הנחיות למספר דפדפנים ותוכנות.
    • כמובן שהמידע באתרים אלו אינו באחריותינו.
    • נשמח לקבל הצעות לשיפור לקט המידע למטה.

הוראות לדפדפן אקספלורר של מיקרוסופט Microsoft Internet Explorer

הוראות לדפדפן פיירפוקס של מוזילה Mozilla FireFox

הוראות לדפדפן כרום של גוגל Google Chrome

הוראות לדפדפן ספארי של אפל Apple Safari

הוראות לסרגל הכלים Google Toolbar

הוראות ל Norton Internet Security

שונות


סינון אתרים

  • ספקי אינטרנט בעלי “סינון אתרים” כמו אינטרנט רימון עלולים לחסום את העבודה שלכם במתנט.
  • במידה ונתקלתם בתקלות בפתיחת שאלות במערכת, וספק האינטרנט מסנן אתרים - יש לפנות לתמיכה הטכנית של ספק האינטרנט ולבקש שיפתחו לכם גישה מלאה לאתר mathnet.technion.ac.il כולל ל port 4178.
  • גם תכונות לסינון אתרים או לאבטחת המחשב המותקנים על המחשב יכולים לחסום גישה מלאה למתנט.
    • במקרים כאלו יש להוסיף את האתר לרשימת האתרים המורשים של התוכנה.

החלון הקופץ נשאר כולו אדום

  • הרקע האדום לחלון הקופץ נקבע על מנת לאפשר זיהוי תקלות בהפעלת Java.
  • במידה ו- Java אינו מותקן, או שקיימת תקלה בהתקנה, או שהפעלת Java חסומה על ידי הגדרות במחשב, החלון הקופץ ישאר אדום.
  • אנו ממליצים לבדוק את מקור התקלה כדלקמן:
    1. וודא ש- Java מותקן במחשב. ראה בדיקה האם Java כבר מותקן.
    2. וודא שהפעלת ה- Java מאופשר. ראה איפשור ה- Java.
    3. במידת הצורך, בדוק הגדרות הביטחון בדפדפן.
      • בדפדפן אקספלורר Java מופעל בעזרת ActiveX, אז חסימת ActiveX יכולה להפריע להפעלת Java.
    4. לפי הצורך, פנה לצוות התמיכה הטכנית שינסו לעזור לך.

החלון הקופץ נשאר כולו אפור או סרגל הטעינה הכחול נתקע

  • סוג התקלה:
    • החלון הקופץ הופך לאפור אחרי ש- Java מתחיל לרוץ.
    • במידה והחלון נשאר אפור ולא מופיעה שאלה, ישנה בעיה בטעינת התוכנה או בתקשורת מול השרת.
    • כאשר סרגל הטעינה הכחול נתקע, זה סימן שתהליך טעינת השאלה לא הצליח.
  • שיטת בירור מהות התקלה:
    1. בדוק שאלה אחרת, על מנת לברר אם הבעיה בשאלה המסויימת או כללית יותר.
    2. הפעל את ה- Java Console וחפש בו הודעת שגיאה.
    3. חפש הנחיות לפתרון הבעיה למטה, ופנה לצוות התמיכה הטכנית לפי הצורך.
  • בעיות כלליות:
    1. בעית גישה של התוכנה לשרת:
    2. עותק משובש של סרגל המתנט במטמון (cache) של ה- Java.
  • בעיות אם שאלה מסויימת:
    1. תקלת תקשורת הקשורה לשאלה:
      • לפעמים, מסיבות לא ידועות, שאלה מסוימת עושה בעיות טעינה עקב חסימה בהעברת נתוני השאלה מהשרת למשתמש.
        • כדאי לבדוק את אותה שאלה ממחשב אחר הנמצא במקום אחר (עדיף בקמפוס הטכניון).
        • בדיקה כזאת עוזרת לברר האם התקלה קשורה למחשב המשתמש או אופן החיבור שלו לרשת.
    2. אי המתנה מספקת לטעינה:
      • מומלץ להמתין לפחות 90 שניות לטעינה. לפעמים עקב עומס רב - השרת דורש זמן רב יותר עד להעברת השאלה למחשב שלך.
    3. תקלה ביצור השאלה בשרת:
      • לפעמים, עקב טעות אנוש, שאלה משתבשת - ולא ניתן לטעון אותה.
      • לפני דיווח על חשש כזה, אנא המתן לפחות רבע שעה, ונסה שוב.
      • במקרה של סבירות לבעיה כזו פתח קריאה לצוות התמיכה הטכנית.

תקלה לאחר שסרגל הטעינה הכחול נעלם

  • סרגל הכלים הכחול נסגר בסיום טעינת השאלה.
  • כאשר השאלה אינה מופיעה, זה סימן לתקלה בעיבוד הנתונים והצגת השאלה.
  • בעיות כאלו יחסית נדירות, ובדרך כלל תופיע הודעת שגיאה ב- Java Console במידה וזה מופעל.
  • לפי הצורך, הפעל את ה- Java Console (כולל איתחול הדפדפן מחדש) ונסה שנית.
  • שלח את המידע שהופיע ב- Java Console לצוות התמיכה הטכנית שיעזרו באיתור התקלה.
  • אם מופיעה הודעה על חסרון בזכרון “java.lang.OutOfMemoryError”:
    • בשאלות שידועות לדרוש “הרבה זכרון” (יותר ממה ש- Java מבקש כברירת מחדל) השרת מבקש שהמחשב יקצה זכרון נוסף.
      • זו הנחיה מיוחדת שמוגדרת בשאלות בודדות ובמספר שיעורי הכנה בלבד.
      • לפי הצורך, מוסיפים את ההנחיה לשאלות נוספות (בעיקר אלו עם הרבה תמונות גדולות).
    • בגירסות ישנות של Java (לפני Java 6 update 10) לא היתה אפשרות לבקש הגדלת הזכרון של ה- Java אלא מהמחשב המקומי.
      • אם יש לך גירסת Java ישנה יותר - מומלץ לעדכן אותה. ראה התקנה/שדרוג Java.
      • במקרים בהם אין אפשרות לעדכן את ה- Java, ניתן לשנות את כמות הזכרון של ה- Java באופן ידני.
        1. ייתכן שאיתחול הדפדפן מחדש יאפשר טעינת השאלה, ללא צורך בשינוי ההגדרות.
        2. הפעל את ה- Java Console ולחץ על מקש “m” לבירור נתוני השימוש בזכרון מיד לאחר הפעלה חדשה של הדפדפן והכניסה לחשבון במתנט.
        3. נסה לטעון את השאלה, והקש שוב “m” שוב ושוב ב- Java Console, על מנת לעקוב על השינוי בזכרון הפנוי.
        4. פתח את ה- Java Control Panel.
        5. מצא את ההגדרות ל- “Java Applet Runtime Parameters” (ייתכן תחת “advanced”).
        6. הכנס את הטקסט למטה (כולל סימני מינוס, ובזהירות על אותיות קטנות וגדולות):
          • Xms128m -Xmx256m-
          • Xms128m מבקש לפחות 128 מגהבייט של זכרון (Java heap size).
          • Xmx256m מבקש אפשרות לקבלת עד 256 מגהבייט של זכרון לפי הצורך.
        7. שמור את השינוי.
        8. סגור את הדפדפן לגמרי (כל החלונות), והפעל מחדש.
        9. נסה שוב לטעון את השאלה.
      • הנחיות עם איורים באתר:
      • במידה והבעיה עדיין קיימת, פנה לצוות התמיכה הטכנית שיעזרו באיתור התקלה.
        • שלח סיכום של מה שניסית, ותיאור מדויק של הבעיה, כולל העתקים מה- Java Console.

סרגל מתנט משובש

  • לפעמים, העותק במטמון (cache) של סרגל הכלים של מתנט משתבש, ומונע טעינה של כל שאלה שתנסו.
  • הבעיה משאירה רושם ניכר בהודעת ב- Java Console וניתן לתקן את הבעיה לפי ההנחיות הבאות.
  • שלבים 1 עד 6 בודקים שאכן זו הבעיה, ותהליך התיקון מופיע החל משלב 8.
    1. דאג להפעלת ה- Java Console.
    2. פתח את ה- Java Control Panel והפעל בעזרתו את אופציות איתור תקלות מתקדמות:
      1. כנס ל- advanced.
      2. לחץ על “debugging”.
      3. סמן את כל האפשרויות ב- X.
      • חשוב לכבות את אופציות אלו לאחר סיום הטיפול בבעיה (שלב 11).
    3. ב- Java Console:
      1. לחץ על “X” (לניקוי מטמון התוכנות clear classloader cache)
      2. לחץ על “C” (לניקוי הודעות ישנות clear)
      3. לחץ על “S” (להדפסת מידע על המערכת Show system properties)
    4. נסה לטעון את השאלה. ב- Java Console יופיע המון מידע. במידה ולא תצליח לבד לפתור את הבעיה, מידע זה יעזור לנו באיתור התקלה.
    5. חפש שורות שבהן מופיעות הכתובת: http://mathnet.math.technion.ac.il/~mathnet/bin/itc_client/newbar_math.png
      • בדרך כלל תופיעה שורות דומות לשורות הבאות:
        network: Cache entry found [url: http://mathnet.math.technion.ac.il/~mathnet/bin/itc_client/newbar_math.png, version: null]
        network: Connecting http://mathnet.math.technion.ac.il/~mathnet/bin/itc_client/newbar_math.png with proxy=DIRECT
        network: Connecting http://mathnet.math.technion.ac.il/~mathnet/bin/itc_client/newbar_math.png with cookie "JSESSIONID=duhem7e851"
        network: ResponseCode for http://mathnet.math.technion.ac.il/~mathnet/bin/itc_client/newbar_math.png : 304
        network: Encoding for http://mathnet.math.technion.ac.il/~mathnet/bin/itc_client/newbar_math.png : null
        network: Disconnect connection to http://mathnet.math.technion.ac.il/~mathnet/bin/itc_client/newbar_math.png
      • הופעת 304 בשורה השלישית למעלה מורה על כך שהקובץ אכן במטמון (cache) ונטען משם.
    6. חפש שורות (בהפרש של מספר שורות) שבהן כתוב:
      javax.imageio.IIOException: Error reading PNG image data
      at com.mathnet.itc_client.itc_client.run
      • בשורה של at יופיע בסוף גם מספר שורה של התקלה, דבר שמשתנה מזמן לזמן בהתאם לשינויים בתוכנת המתנט.
      • נכון לכתיבת שורות אלו מופיע (itc_client.java:478).
    7. במידה ולא מצאת שורות כאלו, שלח את כל התוכן של ה- Java Console לצוות התמיכה הטכנית, עם תיאור מלא של הבעיות שלך.
    8. במידה ושורות אלו הופיעו - צריך למצוא את הקובץ המשובש במטמון (cache) ולמחוק אותו.
    9. חיפוש במטמון של ה- Java:
      1. כנס שוב ל- Java Control Panel.
      2. בתיקייה “General” חפש את “Temporary Internet Files”.
      3. לחץ על הכתור “View” שם.
      4. בחלון שנפתח החלף את הבחירה של “Show” ל- “Resources” (במקום “Applications”).
      5. חפש קובץ בשם “newbar_math.png”.
      6. לחץ עליו בכפתור ימין ובחר ב- “delete”.
      7. סגור את החלון.
    10. אם לא מצאת במטמון של Java יהיה צורך לחפש במטמון של הדפדפן (ראה למטה).
    11. מומלץ להפסיק את הפעלת אופציות איתורי התקלות של ה- Java.
      • פעל באופן דומה להפעלתם למעלה בשלב 2, אך כבה את האופציות.

מחיקה ממטמון הדפדפן

  • כלים שימושיים לחיפוש ומחיקה ממטמון דפדפנים במערכת הפעלה Windows (אין לנו אחריות על טיב המוצר):
  • הנחיות לדפדפן מיקרוסופט אקספלורר:
    1. כנס לתפריט “Tools”
    2. בחר ב- “Internet Options”
    3. כנס ל- “General”
    4. חפש “Browsing History” ולחץ על “Settings”
    5. “View Files”
    6. חפש את הקובץ newbar_math.png ומחק אותו.
    • ניתן גם למחוק את כל המטמון במחיר של גלישה איטית יותר עד שהמטמון יאסוף שוב חפצים תדירים.
  • לדפדפנים אחרים - אין לנו הנחיות, אך נשמח להוסיף בעתיד.
השאלות_אינן_נפתחות.txt · מועד השינוי האחרון: 2014/11/19 12:19 על ידי techdesk