כלים של משתמש

כלים של אתר


הכנת_המחשב_לקראת_העבודה_במתנט

דרישות המתנט מהמחשב שלך

    1. איפשור ה- Java במערכת ההפעלה או בדפדפן
  1. אישור פתיחת חלונות קופצים מהמתנט (הגדרות דפדפן או סרגלי כלים)

התקנת Java

  • מתנט מבוסס על השימוש ב- Java.
  • לרוב, Java איננו מותקן במחשב חדש על ידי היצרן.
  • הדפדפן Chrome הפסיק לתמוך בתוסף Java, ואין אפשרות להגיש תשובות למערכת מ- Chrome.
  • מחשבי Macintosh:
    • עד לפני Mac OSX Lion באים עם Java מותקן מראש.
    • עבור Mac OS X Lion יש צורך להתקין ידנית. לינק לאתר אפל
    • עבור Mac OS X Leopard יש צורך לשדרג את גירסת ה- Java ולשנות הגררה כל ש- Java 6 תופעל.
  • Android:

בדיקה האם Java כבר מותקן

  • דפדפן שבו לא מותקן Java אינו מאפשר להריץ את התוכנה, ולכן הוא אינו מאפשר להגיש תשובות למערכת.
  • וודא שמותקן Java בדפדפן:
    • במידה והבדיקה מראה שמותקנת גרסה ישנה אף לא ישנה מדי ניתן להסתפק בגרסה המותקנת לזמן מוגבל, כל עוד הוא ימשיך לעבוד.
      • כעבור מספר חודשים לאחר יציאת גרסה מעודכנת, Java לא יתן להפעיל תכנת רשת אם הגרסה הישנה.
      • כמו כן, חסימת גרסה ישנה יכולה להיות מהר במקרה שיצאו עדכונים חשובים המתקנות בעיות אבטחה של הגרסה הישנה.
    • מומלץ שתהיה מותקנת גרסת העדכון החדשה ביותר מכיוון שהעדכונים של Java כוללים בדרך כלל גם תיקונים של פרצות אבטחה.

התקנה/שדרוג Java

  • אם Java אינו מותקן, או יש צורך לעדכן לגירסה חדשה יותר:
  • בדוק שההצלחה הצליחה לפי ההנחיות: בדיקה האם Java כבר מותקן.
  • במידה של תקלות בתהליך ההתקנה, מומלץ להעזר בדפי העזר באתר ההתקנה.
  • לפעמים, יש צורך להסיר מהמחשב את הגירסאות הישנות שהותקנו בעבר על מנת להצליח בהתקנה.

אישור פתיחת חלונות קופצים מהמתנט

  • השאלות נפתחות בחלונות קופצים (popup windows).
  • נסה לפתוח משימה במתנט. אם לא נפתח חלון קופץ לטעינת המשימה - יש לברר מה חוסם את פתיחת החלון הקופץ.
  • ייתכן והדפדפן שלך או אחד מסרגלי הכלים (הנוספים) חוסם פתיחת חלונות קופצים, וימנע את פתיחת התרגילים.
  • אופציה מועדפת: הגדר את האתר mathnet.technion.ac.il כאתר ממנו מותר לפתוח חלונות קופצים.

איפשור ה- Java

  • הגדרות ה- Java והדפדפן שולטים במצב ההפעלה של ה- Java דרך הדפדפן.
    • יש הגדרות לכך ב- Java Control Panel (או בהגדרות מערכת ההפעלה)
    • ייתכן ויש הגדרות כאלו בהגדרות הדפדפן (security או מקומות שונים)
    • ייתכן גם שתוכנת אנטי-וירוס יהיה לו גם הגדרות לנדון
  • במידה והגדרות אלו מונעות את הפעלת ה- Java בדפדפן באופן כללי, או מגבילות את זה לדפים מורשים:
    • ייתכן ויהיה מנגנון לאפשר את הפעלת Java לאתר mathnet.technion.ac.il (השרת).
      • למשל על ידי הכנסת האתר לרשימה של אתרים מורשים.
    • ייתכן ויהיה צורך לאפשר את הרצת Java דרך הדפדפן בזמן עבודתך במתנט.
  • ראה החלון הקופץ אינו מופיע למידע נוסף.

גישה ל- port 4178 בשרת

  • התקשורת בין תוכנת ה- Java (ה- applet) לשרת מתבצע מול port 4178 של השרת.
  • ייתכן שחומת-אש (firewall) במחשב שלך או בקווי התקשורת בין מחשבך לטכניון תחסום את התקשורת אל port 4178 במתנט.
  • חסימה שכזו תמנע ממך לעבוד במערכת.

בדוק שניתן להתקשר מהמחשב אל port 4178 בשרת המתנט

  • במידה שלא ניתן לפתוח אף שאלה במערכת, אך נפתח חלון אפור שבו מתחיל תהליך הטעינה, יש חשש להפרעה של חומת-אש בדרך.
  • ראשית ניתן להעזר בתוכנה שמופעלת בדף הבית לאחר הכניסה לקורס:
    • במידה ו- Java יכולה לבצע תקשורת כנדרש, תופיע: “Mathnet OK” על בסיס רקע ירוק בהיר: Image of a MathNet screen where the test applets shows 'MathNet OK' on a green background
    • במידה ומופיע הודעה על רקע צהוב, אזי התקשורת הנדרשת נכשלה.
    • הודעות על רקע אדום מצביעות על בעיות רציניות עם גירסת ה- Java המותקנת.
    • פרטים נוספים יופיעו בבודק המורחב
  • במקרה של חשש לבעיות תקשורת ל- port 4178 בשרת:
    • ניתן לנסות לפתוח תקשורת ישירה לצורך בדיקה. נסה בדפדפן לגשת אל
      http://mathnet.math.technion.ac.il:4178/
      וחפש את המילה !MathNet שאמורה להופיע.
    • אם המילה !MathNet לא מופיעה, יש לחפש במחשב את הגדרות חומת-האש.
      • יש חומות-אש של מערכות הפעלה, ויש גם חומות-אש של תוכניות אנטי-וירוס וכדומה.
      • הפסק זמנית את פעילות חומת-האש ונסה שוב.
      • אם מהלך זה מצליח, צריך לשנות את ההגדרות כדי לאפשר תקשורת כנדרש.
      • במידה והשינוי עוזר, יש להגדיר היתר בחומת-האש שיאפשר גישה ל- port 4178 בשרת mathnet.technion.ac.il ולנסות שוב.
      • חשוב למצוא פתרון שמאפשר את העבודה במתנט כאשר חומת-האש פעילה.
    • במידה וגם כאשר חומת-האש אינה מופעלת אינך רואה את המילה !MathNet אז יש לבדוק שאין תוכנת אבטחה אחרת במחשב או ברשת המקומית (למשל ב router הביתי) שחוסמת את התקשורת.
    • במידה ואתה מנוי למסנן אתרים - ייתכן שזה הגורם לבעית התקשורת.
      • אם אותו מחשב מצליח לפתוח שאלות במתנט ממקום אחר או בחיבור אינטרנט אחר - ייתכן שהבעיה היא כזאת.
      • פנה לצוות התמיכה הטכנית שינסו לעזור באיתור התקלה.
      • במקרה שסנן האתרים אכן אשם, ברר את האפשריות לשלוט במסנן האתרים, ופנה לספק לפי הצורך.
    • במקרים נדירים ייתכן שספק האינטרנט מפעיל חומת-אש שתפריע לתקשורת עם המערכת.
      • אם אותו מחשב מצליח לפתוח שאלות במתנט ממקום אחר או בחיבור אינטרנט אחר - ייתכן שהבעיה היא כזאת.
      • פנה לצוות התמיכה הטכנית שינסו לעזור באיתור התקלה.
      • במידה שנראה כי ספק האינטרנט אשם בחסימה פנה לשירות הלקוחות של ספק האינטרנט.
הכנת_המחשב_לקראת_העבודה_במתנט.txt · מועד השינוי האחרון: 2016/11/15 15:07 על ידי techdesk